Ogólna charakterystyka
Przednie hamulce wyposażono w tarcze wentylowane z zaciskiem pływającym.
Dzięki temu że tarcze przednie są wentylowane pozwala to na skuteczniejsze odprowadzanie ciepła.
Zaciski zamocowane są na prowadnicach które wsunięte są do strzemiona, zacisk może poruszać się płynnie wzdłuż osi tarczy po prowadnicach a siła podczas hamowania jest taka sama na obie strony tarczy, taki typ zacisku nazywamy pływającym.
Dla obu wersji silnikowych są to zaciski jedno tłoczkowe jednak dla wersji 2.0 średnica tłoczka jest o 3 mm większa, i tak dla silnika 2.0 wynosi ona 57 mm a dla silnika 1.6 wynosi ona 54 mm.
Klocki oraz inne elementy hamulca są takie same dla obu wersji silnikowych.
Budowa hamulca przedniego
1 - Sprężyna wkładek hamulcowych
2 - Wspornik zacisku
3 - Gumowa osłona prowadnika
4 - Prowadnik zacisku
5 - Śruba mocująca wspornik zacisku do zwrotnicy
6 - Pierścień gumowy uszczelniający tłok
7 - Tłok
8 - Osłona gumowa tłoka przed zanieczyszczeniami
9 - Śruba mocująca korpus zacisku do prowadnika
10 - Zabezpieczenie mocowania węża giętkiego przed odkręceniem
11 - Korpus zacisku
12 - Kapturek odpowietrznika
13 - Odpowietrznik
14 - Komplet wkładek ciernych do jednego zacisku
Charakterystyka techniczna przedniego hamulca
Średnica zewnętrzna tarczy = 265 mm
Grubość nominalna tarczy = 24 mm
Grubość minimalna tarczy = 22 mm +- 0,01mm
Bicie boczne tarczy = 0,03 mm
Średnica tłoczka 1.6 DOHC = 54 mm
Średnica tłoczka 2.0 DOHC = 57 mm